Ohlédnutí: Hledání motta

Oproti anabázi s vymýšlením názvu, kterou jsem popsal ve svém minulém příspěvku, se hledání firemního motta ukázalo být až pozoruhodně snadným. Padlo pár nápadů, které vyjadřovaly naši filosofii start-upu nebo ideály, které jsme si s novou firmou spojovali, a pak bylo najednou hotovo.

Z hesel nakonec zamítnutých bych zmínil třeba dvojsmyslně míněné - do more with less. Malá firma s velkými ambicemi, omezené lidské i kapitálové zdroje, ale velké sny. Není to tak nějak úděl každého začínajícího podniku? Ale kdo ví, jak dlouho by nám takové motto vydrželo. Snad lépe bychom vyšli s hláškou – děláme věci jinak – odrážející naše úsilí nechodit zaběhanými cestičkami a zkoušet nabídnout něco tvůrčího, nikoliv jen jemně přelakované prefabrikáty zavedených consultingových a tréninkových společností. Jenže, je to trochu klišé. A tvrdí to o sobě každý druhý.

Jsem ale rád, že jsme nakonec zvolili tak, jak jsme zvolili. Live & learn je vlastně taky tak trochu dvojsmyslná záležitost. V angličtině je to totiž idiom, který znamená učit se ze zkušenosti trochu příbuzné s pořekadlem „co tě nezabije, to tě posílí“. Vyjadřuje, že jste něco nevěděli, zjistili to (a přežili to) tak se z toho můžete poučit. A zkušenostní učení je základem našich metod. A konec konců i my sami se neustále pokoušíme přežít na vysoce konkurenčním trhu a učíme se z každé zkušenosti s našimi klienty i dodavateli.

Motto live & learn má pro nás ale i druhý význam. Vyjadřuje dvě důležité hodnoty, které vyznáváme. Neustále sebevzdělávání a osobnostní růst, ale také přitakání životu a jeho vychutnávání. Nechceme dělat práci pro práci nebo peníze, ale protože nás baví, uspokojuje, protože díky ní rosteme a stáváme se znovu a znovu lidmi.

Pojďte žít a učit se spolu s námi.

Posted on March 11, 2016 .